01-10-2016

Herstart bouw Snowjet 2


In 2013 ben ik ooit gestart met de bouw van de Snowjet 2 in schaal 1:87. Helaas heb ik de attractie nooit afgemaakt omdat ik toen geen zin meer had in het schilderen van de steunpalen en het maken van het hekwerk. Tot vandaag, want sinds vandaag is de attractie eindelijk echt af.
Eerst nog even kort samengevat de bouw in 2013

 Er schuilt heel wat mechaniek onder de attractie. Deze mechaniek zorgt ervoor dat het lijkt alsof de gondeltjes echt gaan zweven op hoge snelheid.

 Al het tandwerk zit in het midden. In de buitenste ring komen sterke magneetjes die de gondels omhoog duwen. De magneetjes zitten op bewegende ‘tafeltjes’.


Hier komen alle gondels aan te hangen. Gemaakt van een soort van tafelzeil.
 Alle gondels zijn gegoten. Niet mijn favoriete onderdeel, maar moet wel gebeuren. Met de hand maken is het niet te doen. Hier schilder ik ze wel allemaal met de hand.

 
Onder het dak zit het vol met lampjes. Blauw, warm-wit en rood. Dit allemaal om het zo echt mogelijk te laten lijken.


 Alle gondels zijn gegoten. Niet mijn favoriete onderdeel, maar moet wel gebeuren. Met de hand maken is het niet te doen. Hier schilder ik ze wel allemaal met de hand.

 
En dat ziet er dan uiteindelijk zo uit. De gondeltjes hangen los in het draaiende deel.

 
Gespoten en wel staat hier het trappetje aan de achterzijde. Aan de bovenzijde zijn de ledjes al te zien die de buitenkant verlichten.

En hier was ik gebleven. De helft van de palen zijn beschilderd, de helft moest nog gedaan worden. Tot vandaag..!


 
Alle palen zijn als eerste met een mini penseel beschilderd.

 
Dit is al het hekwerk. Eerst een laagje witte verf, daarna de spijltjes voorzien van antiekgoud.

 
Zo dus! :)

 Al het hekwerk op de attractie. Daarna ben ik gestart met het afmaken van de kassa.


 Dak erop en klaar is Kees!

De zaak in actie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb je een vraag of een leuke opmerking?
Plaats het in het reactieformulier!